21 Kasım 2009

Pasif Yalancı - II

Timuçin bir sigara paketi çıkardı, kendi için bir tane yaktıktan sonra, sanki benim içmediğimi ve yanımda içilmesini sevmediğimi bilmiyormuş gibi bana uzattı bir tane. Şaşkınlıktan ne yapacağımı bilemedim. Paketi elinden aldım, elimde evirip çevirdim. “Sigara öldürür” uyarısının karalığına gözüm takıldı. Hiç düşünmeden paketi denize fırlattım. Timuçin içmeye yeni başlamış olmalı ki yerinden zıplayıp vapurun korkuluklarına yapıştı ve “Kaç para saydım ben ona haberin var mı?!” diye sanki bana değil de denize, İstanbul’a haykırdı.

“Ciğerlerin olsam, aklından utanırdım.” dedim ve martılara takıldı gözlerim. Timuçin bugün kendisine zarar verdirtmeyeceğimi anlamış olmalı ki üstelemedi, emrivaki hareketimi kabullendi ve benim yanımda oturan Ayça’nın yanına oturdu. Martılar ne güzeldi vapurun etrafında uçarken. Sinem simitçiyi göstererek, Ali’nin kulağına bir şeyler fısıldıyordu. Ali hemen simitçiyi çağırdı ve bir tane aldı. Ayça,

“Ne bencilsin Ali! Niye Sinem’e de almadın?” diye sordu. Fısıldaştıklarını görmemiş olmalıydı. Dalgın mıydı Ayça bu sabah yoksa üzgün mü? Yoksa yalancılıkla suçlanmaktan mı korkuyordu o da? Her ne ise kafasındaki, benim ve Timuçin’in arasında oturmuş karşısındaki çifte bakıyordu. Ali bu sırada simidi çabucak birkaç parçaya bölmeye başladı.

“Öğrenciyiz biz, sırf martıları beslemek için paramızı israf etmemeliyiz.” dedi Ali gülerek.

“O zaman bana da verin biraz, ben de bu zevkten mahrum kalmayayım.” diye söylendi Ayça.

Sinem hemen kendi parçasından koparıp verdi Ayça’ya. Ali de bana uzatıyordu biraz. Timuçin ise hala sevgili sigarasının son demlerinde olduğu için martıları düşünmedi bile. Kendi derdine düşmüştü. İçmese ne olurdu şu mereti sanki? Zaten öksürüp duruyordu. Rahatsız olduğu belliydi. Ona sigarayı hazır bağımlı olmadan bıraktırmalıydı. Ben de çok biliyor gibi gözüküyorum. Galiba evdekilerin tutumunu taklit ediyorum. Onlar da hiç içmez, içeni de sevmez, hemen bıraktırmaya çalışırlar. Kendi başıma hareket ettiğimi sandığım zamanlarda da galiba beni onların düşünce tarzları rahat bırakmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder