2 Kasım 2009

Fırıldak - VI. Bölüm

Betül'ün en son şehirden ayrılıp Akçakoca'daki yazlıklarına temelli taşındıklarını hatırladım. Ona ziyarete gitseydim bir süreliğine? Sakin bir kasabaya hemen taşınmak yerine önce denemeliydi. Temkinli olmalıydı. Hemen Betül'ü aradım ve aklımdakini anlatıverdim. O da tek başına sıkılıyormuş orada eşiyle, oğlu ziyaret edemiyormuş sık sık. “Gel Oya'cığım,” dedi, “iki ay kal istersen. Çok memnun olurum!” Çocuk gibi havalara uçtum. Otobüs bileti almalı ilk fırsatta, sonra da bavulu hazırlamalı... Çok güzel olacak, çok!

Belki de Bülent'ten ayrıldığımdan beri ilk defa kendimi özgür hissediyorum. Bana kendisine ihtiyacım olmadığını söylüyordu son zamanlarda ama ben onun nedense hep bana muhtaç olduğunu sanırdım. Bu yüzden onu hayatımdan çıkaramadım. O zaman, ben ona muhtaç değilsem ve bunu o söylüyor idiyse, o bana bağlı değildi demektir. Bunu düşünmek için çok uğraşmadım ama iş arkadaşım Handan'la dertleşirken konuşmamız bu noktaya vardı. Ferahladım yalnızlığımı paylaşınca. Oya ne yapıyor acaba? Okulda geç saate kadar kalıyor bu günlerde. Şu oyunu çıkarsalar da kızımın yüzünü görebilsem nihayet.

Uğraş uğraş bitmiyor bu hazırlık devresi canım... Canan kaptı ya başrolü, heyecanına ve aldığı zevke diyecek yok! Ben de nasıl olduysa yan rollerden birine layık görüldüm. Kendimle gurur duyuyorum! Hem ezberlenecek aşırı sözü yok, hem de rol icabı benim karakterime yakınlaşmaya çalışan Bülent'le de güzel arkadaş olduk. Bazen rolünü gerçek hayatta da oynuyor sanıyorum. Umarım yanılmıyorumdur...

Fırıldağımı yaptım sonunda, bitti! Merdivenlerden iniyorum sokağa şimdi. Tolga beni elimde fırıldağımla görünce gözleri fal taşı gibi açıldı. Hiç kimseninkine benzemiyor çünkü benimki. Apartman kapısından çıkar çıkmaz koşmaya başladım. Kocaman fırıldağım elimde beyaza çalıyordu döndükçe. Bütün çocukların gözü üzerimde. Gülüyorum. Sokak çınlıyor kahkahalarımla. Sokağın bir ucuna geldiğimde annemi gördüm. “Oya!” diyerek kucakladı beni. Bana hazır yapılmış bir fırıldak almadığı için ona teşekkür ettim ve öptüm yanağından. Beni indirdi ve ben arkadaşlarıma doğru koşmaya devam ettim. Elimde fır fır da fır fır, fırıl fırıl fırıl!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder